miércoles, 19 de enero de 2011

Grooveshark


Grooveshark és una aplicació més per a escoltar música gratuïtament a Internet. 
Per ara només havia estat registrada a Last.fm, però va deixar de ser gratuït i ara només serveix per a dur un llistat del que escoltes al teu ordinador i buscar grups pareguts als que t'agraden. D'escoltar música gratis res de res. El cas és que fa molt que el vaig abandonar i com que no vaig buscar cap altre navegador paregut no tinc massa amb que comparar els avantatges i desavantatges de Grooveshark.
En tot cas sí puc posar el que m'ha agradat i el que no, i també les funcions que té.
En primer lloc no fa falta que estigues registrat per a poder utilitzar-lo i veure com funciona i si t'agrada. Clar que hauràs de registrar-te si vols que les llistes de reproducció que has creat es guarden i pugues trobar les cançons que has marcat com a favorites.
Per descomptat, Grooveshark conta amb les opcions de fer tantes llistes de reproducció com vulgues; i també té una carpeteta amb un cor on eixiran totes les cançons que has marcat com a favorites (hauràs de afegir les cançons a la teva biblioteca donant-li al "tic" blau que hi surt quan poses el cursor damunt el títol abans de poder seleccionar-la com a favorita, prenent el botó amb un cor rosa). A més, també pots pujar la teua pròpia música del ordinador a l'aplicació. D'aquesta manera compartiràs la teua música amb la resta d'usuaris n.n


Té una ràdio amb diversos canals (metal, pop, rock, pop-rock, clàssica, country, blues, experimental, vaja, de tot xD), però no actua com una radio normal. Elegeixes el canal que vols i, automàticament, eixirà avall la llista de reproducció amb la cançó que estàs escoltant i les que vindran després. És un detall que la radio comú no sempre té, i és que et diu el títol de la cançó, el grup (o l'intèrpret) i l'àlbum, o siga que en tot moment saps què és el que estàs escoltant i afegir-ho a la teua biblioteca si t'agrada.
A més, també conta amb un cercador de música ràpid i eficaç. Per ara, tot allò que he cercat ho he trobat, o siga que no puc queixar-me xD Pots cercar una cançó, escoltar-la, i cercar més o fer el que vulguis mentre la música continua sonant. No passa res si canvies de secció o si vas a veure què noves cançons han escoltat els teus amics. Perquè sí! Como ara tot pareix que ha de tenir allò de seguidors i amics, Grooveshark també ho té.
Personalment m'agrada. Diuen que és molt fàcil d'utilitzar i m'ho crec. Si jo he tardat una miqueta massa en saber com funciona tot és perquè sóc un cas perdut per a les coses noves. Les trastege, em torne boja intentant tornar a posar cada cosa com estava i, després de molts intents ho aconseguisc xD 
No, ara de veres, és prou fàcil. Qualsevol que hi haja utilitzat un reproductor de música a un ordinador sabria fer-lo servir. És molt intuïtiu i, a més, compta amb la previsió de que, si te equivoques i borres alguna cosa que no volies, sempre pots recuperar-la prenent un botó o no donant-li a "Guardar", o siga que ho tenen tot previst per a casos com jo xD Però allò que més m'agrada és que la ràdio pose el nom de les cançons i els àlbums. Hi ha moltes vegades que estàs escoltant la ràdio al cotxe, t'agrada una cançó i et quedes sense poder buscar-la a casa perquè no han dit el nom.

No hay comentarios: